dimecres, 9 d’octubre del 2013

La curació de continguts

Aquest terme ha estat citat a la publicació anterior sobre el Scoop.it. M'agradaria endinsar-m'hi tal com ens ho ha proposat el professor de l'assignatura de GTIC.

La curació de continguts és la selecció de la informació interessant pels usuari,s entre tots els continguts que s'han publicat i que es publiquen a Internet. Aquesta selecció consta de diversos passos que s'han de realizar:

1. La recolecció: En aquesta fase el documentalista recorre la web per a trobar informació que pot ser rellevant pels usuaris. És el primer apropament a tota la informació, la qual cosa fa que aquesta fase sigui amb la que un hi dedica més temps.

2. Filtre: És la fase més important ja que s'identifica més amb el treball de la curació de continguts. La informació triada anteriorment s'ha d'analitzar i escollir la que creiem que ens serà més útil per a la nostre publicació.

3. Distribució: En aquest pas els factors més importants són el medi de difusió i l'hora. Hem de saber en quins medis online podrem trobar els usuaris i quina franja horaria és la més comú per trobar-los.

4. Anàlisi: S'ha de realitzar un anàlisi dels resultats per a poder veure l'èxit de l'acció. D'aquesta fase s'han d'extreure els èxits, però també els errors.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada